söndag 11 juli 2010

Uppdatering.

Var ett tag sedan jag uppdaterade men vi har hunnit med en del ändå. Vi har varit ute och plåtat Järfällas Lokala tredagars Hopptävlingar. Vi jättefin och positiv feedback från dem och många var intresserad av foton redan när vi var på plats. Men det är ganska klurigt med alla klasser så det bra att ha Isak med som kunde fixa med det administrativa. Nu säljer vi bilder och det rullar på hela tiden http://chevalphoto.blogspot.com/ I övrigt är de otroligt varmt här i Sverige just nu med runt 36+ grader på dagarna och det känns faktiskt lite tropiskt. Mina fötter svullnar upp ganska snabb beroende på graviditeten dessutom. Jag försöker hålla igång mig och Noza på kvällarna då det är svalt. Då åker vi ut till fälten här i Sollentuna och lägger långa fältspår. Annars i hundvärlden så ringde B och frågade min mamma om jag och Amanda hade lust att ställa upp i år igen som figuranter i söket på SBM. Även om jag inte hade varit gravid så tror jag faktiskt jag hade tackat nej till det. Tycker det är en av de tristare delarna av hunderiet faktiskt. Antar att det är roligare på träningar då man agerar med hunden en del eller så handlar det väl om hur pass bekväm lega man har ;-) Varken min eller Amandas var sådär överdrivet roliga. Jag låg i en liten grotta med en massa granris så det var kolmörkt och man kände bara fukten från marken och några småkryp som travade på ens arm utan att man kunde se vad det var >_<. Amanda låg i en vampyrkista haha. Fast visst man lär sig ju ngt nytt iaf och det är ju positivt. Men jag tror helt klart att de har svårt att hitta figuranter till söket detta år - det är ju bara nån månad kvar och de letar ff.

Inga kommentarer: